Bellen via ISDN stopt, wat nu?

Bellen via ISDN stopt, wat nu?

Leestijd: 1,5 minuut

KPN heeft besloten haar telefonienetwerk te gaan moderniseren. Dit betekent dat alle ISDN lijnen worden uitgefaseerd en u dus op zoek zult moeten naar een andere, toekomstbestendige manier om bereikbaar te blijven. Bellen via Voice over IP (VoIP) is hierbij het beste alternatief.

Voordelen VoIP
Wat is VoIP? Met VoIP belt u via internet en dit biedt een grote besparing ten op zichte van ISDN. U heeft geen telefoonlijn meer nodig, alleen internet. U hoeft hierbij niet bang te zijn dat u niet bereikbaar bent op het moment dat het internet wegvalt. Uw verbinding wordt dan direct doorgeschakeld naar een mobiele telefoon.
 

Hoe verloopt de overgang van ISDN naar VoIP?
Met VoIP integreren wij uw telefonie met uw ICT. Wij prepareren alle apparaten, zoals vaste telefoon, mobiel, tablet, laptop en pc om te telefoneren, op afstand te vergaderen, schermen te delen en te chatten. En dat allemaal met slechts één telefoonnummer.

Denkt u dat de overgang naar VoIP veel voorbereiding en tijd kost? Dat klopt, maar niet voor u. Onze engineers inventariseren zorgvuldig wat er bij uw organisatie nodig is om over te gaan op bellen via internet. Adwin Dictus is Senior Netwerkengineer en heeft al vele bedrijven begeleid in de migratie naar VoIP.

 

Adwin in rondje.pngAdwin vertelt: “We bereiden de installatie en migratie helemaal voor en zorgen ervoor dat medewerkers weten hoe de nieuwe telefoontoestellen werken. Pas dan zetten we ‘de knop om’. Zo staan er op de dag van de migratie twee telefoontoestellen op je bureau; Het analoge toestel en de VoIP telefoon. Op het ene moment wordt je nog gebeld op het oude en na het omzetten van de knop wordt je gebeld op het nieuwe VoIP-toestel en kun je gebruik maken van alle handige functionaliteiten.” U merkt dus niets van de migratie en blijft continu bereikbaar.

 

Benieuwd naar de andere voordelen van VoIP en de kosten?  Lees hier meer.

Vind je dit bericht interessant?