IT projectaanpak: zo gaan we voor je aan de slag

IT projectaanpak: zo gaan we voor je aan de slag

Onze projectaanpak focust op duidelijke communicatie. Een vast team, speciaal samengesteld per project, draagt zorg om het IT project goed bij je op te leveren. We hebben onze projectaanpak opgesplitst in vijf fases. Hoe we dat precies doen hebben we inzichtelijk gemaakt in onderstaande infographic.

projectaanpak visuals-1.jpg

Stap 1: Functioneel ontwerp

We beginnen altijd met een functioneel ontwerp. Onze pre-sales consultant en accountmanager gaan met je in gesprek, bijvoorbeeld door middel van een Solution Design Workshop. Hierin kijken we samen welke IT-oplossing het beste past bij jouw organisatie en waar je in de toekomst naar toe wil. Zo weten we zeker dat de investering die je straks doet, ook klaar is voor de toekomst en de groei van jouw organisatie. De consultant schrijft daarvoor een advies en maakt een begroting.

Stap 2: Technisch ontwerp

Ga je akkoord met het advies en de begroting, dan kom je in de technische ontwerpfase. Er vindt bij ons intern een kick-off moment plaats waarin we een ICT plan van aanpak maken. Daarin beschrijven we in detail hoe we het functioneel ontwerp gaan uitvoeren. Daarin definiëren we ook de geschatte uren die we gaan maken. We stemmen het plan van aanpak met je af en daarna plant één van de dames van de planning het project met je in.

Stap 3: Installatie en migratie

De grootste stap en het belangrijkst voor jou en jouw collega’s: de installatie en migratie. Van te voren wordt met je afgesproken wanneer we langskomen en wat we gaan doen. Belangrijk voor jou en je collega’s is natuurlijk dat jullie gewoon ongemerkt door kunnen werken tijdens de installatie en migratie. Daarom kunnen onze engineers sommige werkzaamheden ook buiten werktijden uitvoeren.

Stap 4: Oplevering, maar alleen als je 100% tevreden bent

Klanttevredenheidsmedewerker

We hebben maar één doel: jouw verwachtingen overtreffen. In de oplevering en nazorg fase stelt de engineer samen met jou een opleverdocument op. We tekenen dit samen, maar alleen als je 100% tevreden bent.

Onze Klanttevredenheidsmedewerker belt nadat het opleverdocument is ondertekend. Zij evalueert het project met je en kijkt wat wij volgende keer beter kunnen doen. Want wij kunnen alleen jouw verwachtingen overtreffen als we leren van onze verbeterpunten.

Stap 5: Beheer en onderhoud

Na de oplevering kom je in beheerfase. Jouw vaste engineer en accountmanager komen periodiek bij je op gesprek om te analyseren hoe het verloopt, dit heet ook wel onze grip methode.

Succesvolle projectaanpak: BOZ Group uit Bergen op Zoom

Wil je meer weten over onze projectaanpak en hoe we dat succesvol hebben uitgevoerd? Bij de BOZ Group uit Bergen op Zoom hebben we het project opgesplitst in meerdere fases. "Wat DataByte echt goed doet, is het opleveren van het project in fases. Als er een fase wordt opgeleverd, wordt er eerst getest. Dat resultaat wordt teruggekoppeld, eventuele verbeterpunten worden doorgevoerd en daarna wordt de fase pas vrij gegeven en kan de volgende stap worden genomen”, aldus Corné van Opdorp, algemeen en commercieel directeur van BOZ. Bekijk en lees hier meer. 

Projecten in Fases

 

 

Vind je dit bericht interessant?