Dots

Video Promic: een stabiele werkomgeving zonder zorgen

18 jan 2019
Video Promic: een stabiele werkomgeving zonder zorgen
Klant
Promic
Branche
Handel
Jaar
2019

Op de hoogte blijven?

Video Promic: een stabiele werkomgeving zonder zorgen

“Wij moeten de techniek uitdagen, de techniek niet ons”

Promic is een groothandel in mobiele presentatiesystemen, zoals roll-up banners en beachflags. Ze leveren in maar liefst 37 Europese landen, Afrika en Noord-Amerika. Hun doel is om in 2022 Europees marktleider te zijn. Om ervoor te zorgen dat ook de ICT-omgeving klaar is voor deze groei, ging Promic op zoek naar een nieuwe IT-partner.

De oude IT-omgeving voldeed niet meer aan de eisen van de medewerkers. De techniek was vaak een bron van irritatie bij collega’s. Rob Vereijken, Organization & Process Developer bij Promic deed daarover de perfecte uitspraak: “Wij moeten de techniek uitdagen, de techniek niet ons. Promic had veel last van downtime, wat zorgde voor onzekerheid bij medewerkers. Het systeem gaf hen het gevoel dat het hen beperkte in hun werk, in plaats van dat het hen hielp”.

Met dat vraagstuk kwam Promic bij DataByte terecht. Hoewel het eerste gesprek niet zozeer ging over techniek, maar meer over hoe Promic en DataByte eenzelfde bedrijfscultuur hebben, volgde daarna al snel een adviesplan voor een nieuwe IT- en telefonieomgeving. Het doel: een stabiele werkomgeving. DataByte migreerde de IT-omgeving en zorgde voor een betere telefonieoplossing zodat medewerkers hun werk goed kunnen uitvoeren en op die manier waarde kunnen toevoegen voor hun klanten.

 

Voet bij stuk

“We waren op zoek naar een andere telefonie-oplossing dan ons is geboden. We wilden een cloudgebaseerde omgeving en gebruikmaken van headsets. Maar DataByte heeft echt voet bij stuk gehouden om de kwaliteit naar een hoger niveau te tillen. Zij stuurden ons naar een vaste telefonieoplossing. Het voordeel daarvan is dat je het netwerkverkeer kunt scheiden van het overige netwerkverkeer. Daardoor is het een stabielere oplossing want je bent niet afhankelijk van de software die de telefoon aanstuurt. We kunnen nog steeds gebruikmaken van de headsets met de geboden oplossing, maar zijn niet meer afhankelijk van de software die de telefoon aanstuurt. Door de vaste telefonie-oplossing blijven we ook bij een eventuele softwarestoring gewoon bereikbaar voor onze klanten”, aldus Dick van Bavel, IT Support Engineer bij Promic.

 

Migratie in het weekend

De migratie heeft tijdens een weekend plaatsgevonden en werd begeleid door onze Engineer Roy den Haan (die  voor dit project tot medewerker van de maand werd benoemd). Hierdoor kon Promic gewoon doorwerken tijdens reguliere kantoortijden. “De migratie verliep voorspoedig. Wij konden  ons daardoor op maandag volledig focussen op de ondersteuning van de gebruikers. Het hele proces is goed verlopen. Voornamelijk de samenwerking tussen ons eigen team en DataByte was heel erg sterk”, aldus Dick van Bavel.

IT moet gewoon werken. Het mooiste compliment dat je dan ook kan krijgen, is dat er geen klachten meer binnen komen. Rob Vereijken: “We horen nagenoeg niks meer van medewerkers en dat is het in het IT vak het mooiste compliment dat je kunt krijgen. We voelen dat mensen nu vertrouwen hebben in het systeem.”

 

Op naar de toekomst

Promic wordt nog verder geautomatiseerd en gemoderniseerd om hun doelstelling te bereiken. “Met de projecten die nu al lopen en de samenwerking die we met DataByte hebben, wordt dat een piece of cake”, aldus Jim Oud, CEO van Promic.

 

                                                                                            Bekijk hieronder de volledige video. 

Referentievideo Promic_DEF

 

Op de hoogte blijven?