Dots

Afspraak is afspraak

23 jun 2016
Afspraak is afspraak
Klant
Emil Veldboer, directeur Taragona
Branche
Dienstverlening
Jaar
2015

Op de hoogte blijven?

Afspraak is afspraak

Waarom Taragona voor DataByte kiest

  • Afspraak is afspraak.
  • Relevante, bruikbare adviezen.
  • Kennis van de medewerkers.

Taragona

Taragona is een financiële holding, en het hoofdkantoor van verschillende super- en hypermarkten. Emil Veldboer: “Hypermarkten zijn die grote supermarkten zoals je die vaak in Frankrijk ziet. Daar kan je food en non-food kopen, met een verkoopoppervlakte van vijf- tot tienduizend vierkante meter.”

“ICT is Business Critical, DataByte begrijpt dat en speelt daar optimaal op in

Taragona en DataByte

“Ik kom zelf uit Steenbergen dus ik kende DataByte al”, aldus Emil. “Ik wist dat DataByte ook cloudoplossingen aanbiedt, dus toen zijn we in gesprek gegaan.” Uit dat gesprek kwam een offerte, die Taragona vergeleek met de toenmalige ICT-dienstverlener; DataByte kreeg de voorkeur. Bij DataByte neemt Taragona Hosted IP-telefonie, een Officepakket en een Citrix server af. Daarnaast nog administratieprogramma’s van Exact en belastingprogramma’s van Elsevier. “Dit wordt allemaal gedraaid in een private cloud. Dat bevalt perfect”, aldus Emil Veldboer.

Voorheen maakte Taragona enkel gebruik van een server die in het eigen bedrijfspand stond. Hierop werden administratieprogramma’s van Exact en belastingprogramma’s van Elsevier gedraaid. Ook werd er gebruik gemaakt van telefonie en een standaard Officepakket.

Het project: Cloudmigratie

“Er werd een duidelijk projectplan opgesteld door de netwerkengineer en daar werd duidelijk over gecommuniceerd en de planning werd ruimschoots gehaald. We hebben het projectplan doorgenomen en al onze wensen stonden erin”, zegt Emil. Na een inventarisatie van wat er precies overgezet moest worden, begonnen de echte werkzaamheden. Deze namen in totaal drie werkdagen in beslag, waarin gewoon doorgewerkt kon worden. Emil: “Na die drie dagen konden we direct in het nieuwe systeem.” Hij geeft daarnaast aan dat er nauwelijks nazorg nodig was. Alles kon direct in gebruik worden genomen. “Ik kreeg in eerste instantie het programma van Elsevier niet aan de praat. Toen heeft de netwerkengineer van DataByte gebeld naar de supportdesk van Elsevier en letterlijk binnen tien minuten werkte het. Bij DataByte is het dus niet van: zoek het maar uit, maar er wordt direct actie ondernomen. Dat heb ik wel eens anders meegemaakt.”

“Het projectplan was duidelijk en het aantal uren werd gehaald. Er werd zelfs twee uur korter over gedaan!”

Emil zegt het volgende: “Bij DataByte geldt afspraak is afspraak en wordt deze nagekomen. Dit zie je in de urenplanning en in de dagen dat er medewerkers langskomen. Als er maandag op de planning staat dat er een medewerker komt, komt hij of zij maandag. De medewerker belt niet dat hij of zij een dag later komt.” Dit betekent dat Taragona niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Het advies van de supportdesk wordt ook als zeer relevant en bruikbaar ervaren. “We belden een keer om de server te migreren en we kregen twee opties: direct starten en in fases migreren, of twee weekjes wachten en in één keer over. Daar kreeg ik zeer goed advies over en ik heb uiteindelijk voor het tweede gekozen”, aldus een (zeker op ICT-gebied) gelukkige Emil. Daarnaast geeft hij aan dat DataByte erg veel kennis van zaken heeft. “ICT is natuurlijk Business Critical voor een bedrijf. DataByte weet dat en speelt daar optimaal op in. Je betaalt er wat voor, maar wat ik er voor terug krijg is veel waard. Een dag niet kunnen werken kost ons vele malen meer.”

“De supportdesk is echt top. Als wij niet kunnen werken, wordt het direct opgepakt en duurt het niet lang”

Werken met de nieuwe techniek

“Ik heb alleen maar positieve ervaringen met DataByte”, aldus Emil. “Het werken in de Cloud voelt vrijwel hetzelfde als voorheen. Hierdoor was er weinig gewenning nodig, echt heel top.” Hij geeft dan ook aan dat de 9 die hij heeft gegeven voor het proces en het werken met de nieuwe techniek dik en dik verdiend is!

Op de hoogte blijven?