Dots

Snelle en adequate reacties

12 jan 2017
Snelle en adequate reacties
Klant
Vermeer Transport
Branche
Logistiek
Jaar
2017

Op de hoogte blijven?

Snelle en adequate reacties

Vermeer Transport

“Vermeer Transport is gespecialiseerd in het transport van bloemen en planten, zowel naar veilingen als van en naar vestigingen van grote leveranciers. Denk hierbij aan vestigingen van IKEA of ALDI in Nederland en Plantimex in België”, aldus Joost Filbri, Applicatiemanager bij Vermeer Transport. Hij vervolgt: “We hebben twee vestigingen in Nederland, het hoofdkantoor in Numansdorp en een vestiging in Oosteind. Daarnaast hebben we nog een vestiging in Lochristi, in de buurt van Gent in België.”

“In totaal hebben wij zestig medewerkers in dienst, waarvan er achttien ook daadwerkelijk een werkplek hebben. De vrachtwagenchauffeurs werken in ploegen, verdeeld over 25 vrachtauto’s”, zegt Joost.

Vermeer Transport en DataByte

Joost: “Onze vorige systeembeheerder was een ZZP’er en gaf aan dat hij de gehele dienstverlening rondom onze ICT niet meer kon bolwerken. Toen zijn we op zoek gegaan naar een grotere ICT-dienstverlener en hiervoor hebben we verschillende bedrijven benaderd. DataByte kwam hierbij als beste uit de bus, dus zijn we de samenwerking met elkaar aangegaan.”

“DataByte communiceert snel en adequaat, de reacties zijn kwalitatief goed.”

Vermeer Transport maakt gebruik van een hoop softwarepakketten, zoals de boordcomputers van de vrachtwagens. Joost: “Bij DataByte nemen we alle hardware af en daarnaast levert DataByte ons ook softwareapplicaties. Op dit moment werken wij een halfjaar volgens de grip-werkwijze van DataByte. Wij hebben nu één keer een zogeheten ‘negentig dagengesprek’ gehad, dat beviel heel goed.”

Naast dat ‘negentig dagengesprek’ komt er maandelijks één medewerker van DataByte langs bij Vermeer Transport om het systeembeheer uit te voeren. “Bij overige vragen kunnen wij altijd bij de Helpdesk van DataByte terecht”, zegt Joost.

Het project: beheer

“Wat ik heel fijn vind aan DataByte, is dat er snel en adequaat gereageerd wordt”, aldus Joost. Hij vervolgt: “Als ik de Supportafdeling benader, of als één van mijn collega’s dat doet, komt er een snelle reactie waar we ook direct wat mee kunnen. Geen  e-mails of telefoongesprekken, maar kort en bondig wat de oplossing is op een bepaald vraagstuk of van een bepaald probleem.” Het meest sprekende voorbeeld is een incident waarbij alle systemen uitvielen en er twintig medewerkers niet konden werken. Joost zegt hierover: “Dat probleem was binnen enkele uurtjes opgelost, waardoor we vrij snel weer aan het werk konden. Daar was het hele bedrijf ontzettend blij mee.”

“Ons bedrijf staat doordeweeks niet stil. DataByte begrijpt dat, waardoor ingrijpende installaties of updates in het weekend worden uitgevoerd.”

Daarnaast wordt ook de kennis van de medewerkers van DataByte gewaardeerd. Joost: “Onze ICT-infrastructuur was te krap, waardoor een uitbreiding nodig was. Hierin heeft DataByte haar kennis laten zien door goed mee te denken en ons de best passende oplossing aan te bieden. Ook de virtualisatie die we hebben doorgevoerd, is door DataByte professioneel neergezet. Daardoor kunnen we nu veel fijner werken, makkelijker back-ups maken en er kan eenvoudig bijgeschakeld worden waar nodig.”

Werken met de nieuwe techniek

Joost besluit: “Wij zijn een bedrijf dat doordeweeks eigenlijk niet stilstaat, ook ’s nachts niet. Het is belangrijk voor ons om dag en nacht in contact te staan met onze vrachtwagenchauffeurs. Dit mag eigenlijk niet onderbroken worden. DataByte begrijpt dat en daarom worden ingrijpende installaties of updates in het weekend uitgevoerd. Zo kunnen wij van maandag tot en met vrijdag werken zonder dat we afgeleid worden door ICT-gerelateerde zaken als installaties. Dat biedt ons enorme meerwaarde!”

Vooral de snelle en kwalitatief goede communicatie van DataByte richting Vermeer Transport, beweegt Joost ertoe om DataByte met het cijfer 8 te beoordelen!

Op de hoogte blijven?